W zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Ładu Organizacyjnego w Grupie Energa opracowano system pozyskiwania informacji i dokumentów.

Celem systemu jest:

  • uporządkowanie zakresu pozyskiwanych informacji,
  • koncentracja na informacjach stanowiących wartość w procesach decyzyjnych,
  • usprawnienie procesu pozyskiwania, polegające na maksymalnej automatyzacji i przewidywalności, czyli ograniczeniu do minimum rozwiązań pozasystemowych dokonywanych doraźnie.

Dostęp do Bazy Wiedzy mają pracownicy Grupy Energa, zgodnie z indywidualnym poziomem uprawnień, umożliwiającym im dostęp do określonych informacji oraz zasilanie Bazy wymaganymi dokumentami i informacjami z obszarów, za które są odpowiedzialni.

 

Baza Wiedzy wykorzystywana jest jako repozytorium dokumentów gromadzonych w Grupie i na bieżąco dostosowywana jest do aktualnych potrzeb biznesowych.

 

Baza Wiedzy jest nie tylko elektronicznym narzędziem służącym do pozyskiwania informacji i dokumentów od Linii Biznesowych oraz spółek Grupy, ale również do publikowania regulacji oraz informacji zarządczych przez Energę SA.  Stanowi tematycznie i chronologicznie poukładany zbiór dokumentów w podziale na Kategorie i Spółki, zgodnie z „Zakresem Informacji i Dokumentów pozyskiwanych w Grupie Energa”.

 

Z Bazy korzystają tysiące użytkowników ze wszystkich Spółkach Grupy. W repozytorium zgromadzonych jest obecnie ponad milion dokumentów.