Przedsiębiorstwa takie jak Grupa Energa – działające na ogromną skalę w restrykcyjnie regulowanych, strategicznych sektorach gospodarki, z dużą liczbą klientów i pracowników – szczególnie narażone są na ryzyko działań niezgodnych z obowiązującym prawem, przyjętymi regulacjami wewnętrznymi, standardami i wartościami. Możliwą konsekwencją nieprawidłowości są sankcje w wymiarze prawnym, finansowym i wizerunkowym. Odpowiedzią na to zagrożenie jest System zarządzania zgodnością (Compliance) w Grupie Energa.

System zarządzania zgodnością (Compliance) w Grupie Energa obejmuje w szczególności:

  • jednolite i ustrukturyzowane podejście do zarządzania zgodnością w Grupie Energa,
    w oparciu o Politykę i Metodykę Zarządzania Zgodnością;
  • efektywnie funkcjonująca struktura organizacyjna Systemu Compliance w Podmiotach Grupy Energa, z nadzorczą i koordynującą rolą Energi SA;
  • identyfikacja tzw. obszarów zgodności (zestawów istotnych wymagań zgrupowanych w zakresy tematyczne);
  • określenie tzw. właścicieli wymagań odpowiedzialnych za realizację wymagań (zgodność) w Podmiotach Grupy Energa;
  • realizacja procesu zarządzania zgodnością polegającego na identyfikacji wymagań, ocenie i monitorowaniu zgodności (z zaplanowaniem i realizacją działań naprawczych w razie potrzeby);
  • dedykowane narzędzia wspierające użytkowników Systemu Compliance w realizacji zadań w ramach:
    • bieżącej obsługi procesu zarządzania zgodnością w Grupie Energa (Platforma Compliance Grupy Energa);
    • okresowego przeglądu procesu zarządzania zgodnością w Grupie Energa (Platforma Raportowania Compliance Grupy Energa);
  • komunikacja i raportowanie stanu zgodności Grupy Energa - na poziomie Podmiotów Grupy Energa, poszczególnych Obszarów Zgodności oraz  Grupy Energa;
  • szeroki zakres działań szkoleniowych i podnoszących świadomość pracowników w obszarze zgodności.

 

s
s

Polityka zarządzania zgodnością w Grupie Energa

  • Typ: PDF
  • Wymiary: 595x842px
  • Data dodania: 26.11.2024
  • Wielkość: 213,2 kB
Pobierz plik